Motion på cykel 2007

Januar-Marts: Jeg er igen fit for fight! Vi deltog i yderligere 5 vintercupløb og fik pæne placeringer alle gange. Slutresultatet blev en samlet 8. plads blandt ialt 65 par, hvoraf dog kun ca. 1/3 havde deltaget i 5-6 løb eller mere, men det var vi også meget tilfredse med, for konkurrencen var hård i år.
Her er en række fotos fra vintercuppen.

ViborgViborgØrslevkloster

Taktiske overvejelser i Viborg, og derpå ud i regnen

I modvind ved Ørslevkloster

SilkeborgSkiveVintercup Århus

Klar til start i Silkeborg

- på vej i Skive

- og trængsel ved en post,
Vilhelmsborg ved Århus

Marts-april: Det dejlige forårsvejr er sat ind, og landevejssæsonen er i gang. Dog indledt med en klubtræningsweekend i stormvejr.
Men siden kom det flotte cykelvejr, så de lokale bakker kunne afprøves igen.

Maj måned bød på en lille optur og en stor nedtur. Jeg forbedrede endnu en gang min tid i Colliers Classic løbet ved Århus, og det var jo rart. Men på "Danmarks Højeste" ved Skanderborg blev det virkelig noget af en nedtur! Jeg havde tilmeldt mig 100 km ruten, og det gik virkelig godt i starten, syntes jeg.
Men på stykket op mod Ejer Bavnehøj kørte vi i en ret stor gruppe og ret tæt, og en fra CK Aarhus kører op på venstre side af mig og begynder at fortælle noget. Jeg mister nok lidt koncentration, og da rytteren skråt foran mig slår lidt med baghjulet, rammer jeg ham med mit forhjul og ryger lige i asfalten. Resultatet en meget øm venstre skulder, som også så lidt underlig ud, så videre cykling var helt umuligt.
Jeg blev kørt tilbage til Skanderborg og om eftermiddagen på skadestuen fik jeg at vide, at der var bristet et par ledbånd i skulderen. Det heler aldrig, men det er i det lange løb mest kosmetisk, min venstre skulder vil blot hænge lidt :-).
Fænomenet hedder også et ledskred.
Jeg havde ellers glædet mig meget til turen, men sådan kan det gå, godt at der ikke var brækket noget og at ingen andre kom til skade.
LedskredVintercup ved Århus

"Nyt" ord i medierne i maj 2007: EPO = Ekstraordinære Personlige Overvejelser!

Juni 2007: Min skulder forhindrer mig heldigvis ikke i at cykle.
Jeg kørte 100 km på Langelinieløbet 10/6 i 30 grader, og det var bare så varmt!

Cykelløb ved Odder

August 2007: Efter megen træningskørsel alene i juli-august var det hyggeligt at deltage i et mindre motionscykelløb en aften ved Odder. Her ligger jeg og luner mig inde i en gruppe.

September 2007: Jeg havde kun cyklet meget lidt siden midt i august, og valgte derfor kun at køre 50 km til Marseliscykelløbet. Det gik nogenlunde godt, bortset fra en punktering undervejs.

November 2007: Vintercup-løbene er atter i gang.
Første løb ved Skive måtte jeg køre alene, men det gik alligevel rimeligt godt, selv om det var en meget blæsende tur i et åbent landskab. Jeg blev nr. 9 af 26 par.
2 uger senere i Randers kørte jeg atter med Ole, og vi fik en 5. plads af 14 deltagende par, og i starten af december blev det til en delt 7. plads i Rønbjerg af 24 par. Især sidstnævnte løb var hårdt, blæsende og regn på meget mudrede skovveje.
Men nu ligger vi da nr. 3 i den samlede stilling.

SkiveSkiveMudder

Vintercup i solskin ved Skive og i regnvejr ved Rønbjerg - og sådan så cyklen ud efter løbet i Rønbjerg!

December 2007:
Lillejuleaftensdag kunne jeg jo lige nå en formiddagstur i skoven på MTB med andre fra CK Aarhus. På en stejl, fedtet skovsti gled jeg og fald bagover. Jeg må have ramt med ryggen på en sten eller træstub, det gjorde allerh.... ondt! Det er var ikke andet at gøre, end at vende snuden hjemad, det tog lang tid, for det var svært at trække vejret.
Om eftermiddagen tog jeg på skadestuen og fik at vide, at jeg havde brækket et par ribben og perforeret højre lunge. Når man trykkede på min højre side af overkroppen, føltes det som at trykke på bobleplast, på grund af luft, der lå mellem den sammenklappede lunge og underhuden. Jeg fik isat et dræn og blev indlagt på Skejby sygehus. Ikke nogen morsom situation, når det dagen efter var juleaften og hele familien skulle komme til andesteg.
Men heldigvis foldede lungen sig ud meget hurtigt, og allerede den 24. december kl. 15 kunne jeg blive udskrevet, forsynet med en masse smertestillende piller.
Så det blev alligevel jul i det lille hjem, men jeg har lovet min hustru (og mig selv), at jeg fremover ikke kører på de små skovstier!

Se videre om de enkelte år 2004   2005   2006   2008   2009   2010   2011   2012   2013   2014-15

Cykling i udlandet:    USA   Italien 1   Belgien   Frankrig 1   Frankrig 2   Frankrig 3   Italien 2   Tyskland

Tilbage til første side om cykling

Tilbage til startsiden

Vælg:  CK Aarhus  DCU Danmarks Cykle Union  Bjergveje i Europa  Bakker i Danmark