Motion på cykel 2014 og 2015

Forår og det meste af sommeren blev vejrmæssigt over middel, så jeg kom igen godt i gang med cyklingen.
Det blev især til mange gode ture sammen med venner fra CK Aarhus i Østjylland,
og her er billeder fra nogle af søndagsturene, hvor man kan se, at kaffepauserne har spillet en væsentlig rolle:

I forbindelse med et familiebesøg i Norge i august havde jeg min cykel med og fik kørt en dejlig tur i et område syd for Oslo. Det blev til blot 48 km, men trods alt med 810 højdemeter og flere af stigningerne på 12-15%. Min første cykeltur i Norge.

Resten af 2014 og de første måneder af 2015 blev det af forskellige årsager kun til temmelig lidt cykling.

I maj 2015 deltog jeg i mit første motionsløb i næsten et år, Danmarks Højeste vest for Skanderborg, hvor jeg kørte den korte rute på 65 km. Ruten inkluderer ganske mange hårde bakker, og i betragtning af, at jeg indtil da i 2015 kun havde kørt ca. 1200 km, gik det ganske fornuftigt, men nogen stjernetid blev det ikke til.

Ugen efter en dejlig lille oplevelse: Aarhus Rundt korteste rute på 19 km omkring Brabrand sø sammen med min søn og to børnebørn, der syntes, at det var rigtig sjovt at deltage i et cykelløb sammen med farfar.

Juni bød på lidt flere udfordringer. Først klubbens mesterskab i enkeltstart, der med fantastisk dejligt vejr havde samlet næsten 90 deltagere til en 23,5 km lang og relativt flad rute, så der blev kørt hurtigt. Bedste deltager var en af licensrytterne med 31.33 min, svarende til 42,3 km/t.
Jeg brugte 47.10 min. og blev nr. 2 i min klasse, men vi var også kun 2 deltagere i H60+! Jeg var godt tilfreds med min egen indsats.
(Foto © Uggi Kaldan // AltomCykling.dk)

Den næste udfordring var Langelinieløbets 105 km rute, som jeg kørte sammen med mit hold 3 fra cykelklubben.
Vi var 12 på holdet og havde aftalt at holde sammen hele vejen. Men blandt andet på grund af en punktering, som faktisk var et revnet dæk, der kostede os 23 minutter, kom vi i mål i en temmelig dårlig tid. Vi havde dog trods alt haft en god tur i det meget blæsende forsommervejr.

Sidst i juni var der klubmesterskab i linieløb, blot 40 km på en ret bakket rute. Igen var vi desværre kun 2 deltagere over 60 år, og igen besatte jeg andenpladsen efter god kørsel.

August rummede flere gode oplevelser. Først CK Aarhus traditionelle tur til Samsø. En dejlig tur, til venstre er det meste af holdet på toppen af Ballebjerg.
Næste gode oplevelse var en lille omgang enkeltstart fra Tangkrogen 6 km ud gennem Marselisborgskoven og retur. Gratis og godt lavet med helt lukket rute af Muskelsvindfonden i forbindelse med deres Cyklo arrangement, men ikke så mange deltagere.
Tredje gang i august blev Marseliscykelløbets 100 km rute, som jeg kørte sammen med et lille hold fra CK Aarhus. Vi havde en god tur, det gik ok, men jeg har nu præsteret det bedre tidligere.

Se mere om de tidligere år   2004   2005   2006   2007   2008   2009   2010   2011   2012   2013

Cykling i udlandet:    USA   Italien 1   Belgien   Frankrig 1   Frankrig 2   Frankrig 3   Italien 2   Tyskland

Tilbage til første side om cykling

Tilbage til startsiden

Vælg:  CK Aarhus  DCU Danmarks Cykle Union  Bjergveje i Europa  Bakker i Danmark